24 Kasım 2017 Cuma

Yves Rocher ve Doğaya Saygı



Dünya genelinde kendi sektöründe lider olan markaların uyguladıkları politikalar aslında rakip markalara da öncülük yapabiliyor. Bunlardan biri de Yves Rocher oldu. 1959 yılında Fransa’da, markaya adını veren kimyager Yves Rocher tarafından kurulan ve tüm dünyada en çok tercih edilen markalardan biri olan Yves Rocher doğaya saygı çerçevesinde pek çok yeniliğe imza attı.

Markanın doğaya saygı çerçevesinde kullandığı kağıtların % 96’sı sürdürülebilir ormanlardan elde ediliyor. Ormanlık alanların her geçen güz azaldığı dünyada tek bir marka tarafından uygulanan bu prensip dahi ekolojik sistemde büyük önem taşıyor. Yves Rocher son yıllarda kullandığı ambalajları da değiştirdi. Artık ekotip kullanımına geçti ve bu sayede 62 ton plastik tasarrufu sağlamayı da başardı. Yine ekolojik sistem düşünüldüğünde plastik kullanımının azalmasının ne denli mühim olduğu da anlaşılıyor.



Yves Rocher 50’den Fazla Bitkisel Formül Geliştirdi
Yves Rocher Vakfı 2020 yılına dek 100 milyon ağaç dikme hedefine sahip ve bu yolda hızla ilerliyor. Elbette doğaya saygı, markanın üretimlerinde de kendini belli ediyor. Örneğin marka Fransa’da 55 hektarlık bir alanda organik tarım yöntemiyle bitki yetiştiriyor ve ürünlerinde kullandığı bitkileri de buradan temin ediyor. Üretimlerinde kimyasaldan ziyade bitkisel formüllere ağırlık veriyor olması da artık kozmetik sektöründe yaygın bir şekilde biliniyor.

Geri dönüşümü yapılabilen malzemeler kullanarak kozmetik sektöründe yüzlerce markaya da örnek olan Yves Rocher aslında kurulduğu yıldan bu yana bitkisel içeriklere ağırlık verme yönünde araştırma ve geliştirme çalışmalarına imza atıyor. Şimdiye dek 50’den fazla formül geliştirerek patentini alan markanın tüm ürünlerinde aktif bileşenler bitkiler oluyor.

Avrupa Birliği Çevreyi Koruma Standartları’na uygun üretim yapan marka hayvansal içeriklerin kullanımını reddetmesiyle de örnek bir prensip sergiliyor. Aynı zamanda markanın üretimlerinde GDO’lu bitkileri kullanmıyor olması da dikkatlerden kaçmıyor. Her ne kadar çok etkili olsa da marka, türü tükenen bitkileri de ürünlerinde kullanmıyor. Yüksek performanslı ürünlerin güvenilir olması da organik tarımla yetiştirilen bitkilere öncelik vermesinden kaynaklanıyor. Markanın bitkiler üzerindeki çalışmalarını özel laboratuvarında aktif bir şekilde sürdürdüğü de bilinir. 

1 yorum:

Yeşimle Her Telden dedi ki...

Umarım bu çalışma diğer markalara da sıçrar...