3 Ocak 2017 Salı

ÇEKEN YÜN KAZAK NASIL KURTARILIR?

Çeken Kazak Nasıl Kurtarılır, Nasıl Eski Haline Getirilir?
Eminim bugüne kadar bir çoğumuzun başına gelmiş bir durumdur, yün kazağın yıkanırken çekmesi. çok kısa bir süre önce, ben de çamaşır makinesi kurbanı oldum ve eşimin en sevdiği kazak çocuk kazağı boyutlarına geldi.


Resim Alıntıdır

Hal böyle olunca ben de internetten bu sıkıntıya çözüm önerileri araştırmaya başladım. En sonunda aklıma bir tanesi yattı ve denemeye karar verdim.

Küçük bir leğene yaklaşık 4 / 5 litre ılık su koyuyorsunuz, için çok bol saç kremi ekliyorsunuz. Ben neredeyse yarım litrelik saç kreminin yarısını suya boca ettim. Kazağı bu suyun içerisinde iki saate yakın bekletiyorsunuz. Kazak iyice yumuşayıp açılmaya başlıyor. Kazağı durulamadan bir havlunun üzerine alıp havluyu rulo gibi sarıyor ve kazağın fazla suyunu alıyorsunuz. Sonrasında ise kazağı hafif hafif yanlardan ve boydan düzgünce çekiştirmeye başlıyorsunuz. Bu işlemi iki kişi yapmanız işinizi kolaylaştıracaktır. İstediğimiz boyuta gelen kazağı yine durulamadan düz bir yere serip kurumaya bırakıyorsunuz.

Bir deneyelim görelim diye uyguladığım yöntem benim işime yaradı ve eşimin kazağını kurtardık. Umarım, siz de aynı yöntemi kullanır ve küçülen yün kazağınızı eski haline getirebilirsiniz.

11 yorum:

audrey dedi ki...

harika bir bilgi bu arada başıma geliyor benim de aklımda olsun..

Poine PA dedi ki...

Super :) Annem de ilk evlendiğinde babamın yün kazağını çocuk kazağı gibi yapmış. Sonra biz büyüyünce bize giydirmişti hiç unutmam çok sıcak tuttuğu için hiç sevmezdim :D

GÜLÜMSE YÜZÜME dedi ki...

Bu harika bir yöntemmis. Eşimin en sevdiği beresini yok etmeden önce keşke bilseydim bu yöntemi 😅 Çok iyi olmuş canım, bu yazıyı paylaşman.

Unknown dedi ki...

Ya var ya son zamanlarda okuduğum en faydali blog yazısı bebeğim bravo ❤

Adsız dedi ki...

Ya yıkanınca eski haline dönmeyecek mi?

PINKY FASHION dedi ki...

@ADSIZ Makinede yıkarsanız eski haline döner, o yüzden elde yıkamakta fayda var ;)

Unknown dedi ki...

Ben kendime kazak aldım yıkamadan üstümde çekildi aynı formül faydalı olurmu

PINKY FASHION dedi ki...

@unknown bence deneyin. faydası olmazsa dahi zarar vermez :)

Zeynep dedi ki...

Harika bir fikir en kısa zamanda deneyecegim

Unknown dedi ki...

Sadece saç kremimi oluyor

Unknown dedi ki...

Denedim. İşe yaramadı.