3 Nisan 2012 Salı

Pinky'nin Gözünden: KAOS - ÖRÜMCEK AĞI

Filmin Özeti:
Türkiye'yi hem yurt içi hem yurt dışından gelebilecek tehditlere karşı koruma amaçlı kurulan gizli bir yapı olan Ulusal Güvenlik Teşkilatı'nın (UGT) bu sefer ki görevi oldukça tehlikeli ve risklidir. Zira ülke ciddi bir tehditle karşı karşıyadır ve ekibin sadece 48 saati vardır. Mücadele ettikleri düşman ise oldukça güçlü ve teşkilatın adım attığı her yerde konuşlanmış durumdadır. Ülke güvenliği için UGT ajanları ile işbirliğinde olan SAT Komandosu Yzb. Mete Öztürk yaklaşan tehlikeyi engellemekle görevlidir. Senaryosu Tolga Küçük'e ait olan,yönetmen koltuğunda ise Cem Gül'ün oturduğu film sezonun bol aksiyon içeren yapımlarından biri. Başrollerini Gökhan Mumcu, Rojda Demirer ve Cemal Hünal'ın paylaştığı yapım özel efektleriyle de öne çıkıyor.



Sinema'da film izlemek istiyorsam, önceliğim her zaman Türk filmlerinden yana oluyor. Hatta bloğumda daha önce beğendiğim birkaç filmden bahsetmiştim, beğenmediklerimi ise es geçmeyi tercih etmiştim.

Cumartesi akşamı, Kaos - Örümcek Ağı'nı izlemeye gittiğimde, salonda bizden başka sadece 2 kişinin olması dahi film hakkında olumsuz düşünmeme sebep olmamıştı. Ancak, filmin 5. dakikasında yanlış filme geldiğimi anladım.

Öncelikle, senaryoda yapılan mantık hatalarına kafamda bahaneler yaratmaktan filmden koptum. Görsel efeklerdeki yetersizlik mi desem abartı mı desem bilmiyorum o konuya girmek dahi istemiyorum. Bir Türk Filmi hakkında bunları yazmaktan üzüntü duysamda, kötüyü pohpohlayarak kimseye iyilik etmeyeceğimi düşünüyorum. Eminim ki çok emek harcanmıştır ama keşke biraz daha dikkatli olunsaydı. Mesela, en basitinden gizli tünelin girişi odanın içinde kabak gibi ortada ve kapağı plastik kafesten yapılmasaydı ya da magnum gibi bir silahla 1metre mesefaden vurulan adamın bacağının kopması gerekirken hiçbir şey olmamış gibi tazı gibi koşmasaydı... :((

Ben sinema eleştirmeni falan değilim, sadece düşündüklerimi paylaşmak istedim. O yüzden, filme gidenlerden farklı yorumlarda gelirse sevinirim ve memnuniyetle yayınlarım ;)

1 yorum:

*mehtap dedi ki...

Afişi çok havalı,ama biraz özenti olmuş gibi.