27 Temmuz 2015 Pazartesi

NINE WEST REZİLLİĞİ


2011 yılından beri 4 senedir blog yazıyorum ve ilk kez beni bir marka hakkında böyle bir başlık atmış olarak görüyorsunuz. Fakat, yasal hakkını bile hiçe sayan ve bu kararının arkasında duran, sizi "yetkili" adı altında bilgisiz insanlarla muhatap eden bu marka için tahammülüm kalmadı.

Verdiğim paradan vs. vazgeçtim tavır ve müşteriyi hiçe sayan anlayışı anlatmak için post yazmaya karar verdim!


Cumartesi günü (25.07.2015) tarihinde, yukarıda gördüğünüz terlikleri Nine West, Armada Ankara mağazasından aldım. Her iki terliğinde içinde 7,5 yazıyordu. Kutusunun üzerine de yine aynı şekilde 7,5 yazılmıştı. Fakat, terliği kaldığımız otele gidip denediğimde sol ayağımın dışarıda kaldığını fark ettim. Dikkatli baktığımda ise, sol tekin daha küçük olduğu anlaşılıyordu.


Terliği dikkatli bir şekilde incelemeye başladım. Her yerinde 7,5 yazan her iki tekin sadece sol altında 6,5 yazıyordu. Yani, 6,5 numara olan terliğin içine 7,5 yazılmış bu da yetmezmiş gibi başka bir 7,5 terlikle eşleştirilip bana satılmıştı.


Yukarıdaki resimde terliğin sol tekinde yazan 7,5 ibaresini, aşağıda ise sağ tekindekini görebilirsiniz. 

Ertesi gün, yola çıkacak olmamıza rağmen bir vakit yaratıp terliği aldığım Nine West mağazasına gittim. Durumu anlatıp hatasız bir çift vermelerini sol ayağımın terliğin dışında kaldığını söyledim. Özür dileyeceklerine, neden alırken dikkat etmediğimi sordular. Bende, yine sakin bir şekilde teşhirdeki ürünü denediğimi bu kutunun daha sonra içeriden getirildiğini söyledim. Ayrıca, numaralarını dahi kontrol ettiğimi fakat ikisinin üzerinde de 7,5 yazdığını belirttim. Bu şekilde, kendimi savunmak zorunda kalmama sinir olsam da gerginlik yaratmamak için konuyu büyütmedim.


Daha sonra, başka bir çift veremeyeceklerini, çünkü ellerinde numara kalmadığını söylediler. Tamam o zaman paramı iade edin dedim. Şirket politikamız gereği para iadesi yapamıyoruz dediler. İşte o an artık tepem attı. Hatalı malın, hukuki karşılığının "ayıplı mal" olduğunu onlara hatırlatarak, bu durumda iade hakkım bulunduğunu kendilerine hatırlattım. Fakat, gayet ukala bir şekilde, şirket politikamız vs. demeye devam ettiler. Elime müşteri hizmetleri numarası ve değiştirme fişi verip kendilerince olayı çözdüler.

Hemen müşteri hizmetlerini aradım. Gayet bilgisiz, dünyadan haberi olmayan bir kız çıktı. Bana şirket politikası ve kanunlar gereği iade hakkımın olmadığını söyledi. Kendisine avukat olduğumu ve ayıplı mal için iade hakkımın olduğunu hatta bunun için zamanaşımının 2 yıl olduğunu hatırlattım. Baktı kanunla vs. beni kandıramıyor, bu sefer neden alırken dikkat etmediğimi sorgulamaya başladı.
Neden hatalı mal sattıklarını sorgulayacaklarına, sürekli beni sorgulayan firma ve "yetkilileri" ile daha fazla bir şey konuşmanın mümkün olmadığını anlamam ise çok sürmedi.

Tüketici ve borçlar kanununu ile tüketicilere tanınan haklardan fazlasını veren firmalar varken, yasal hakkını kullanmana izin vermeyen, üstüne bir de neredeyse seni suçlayan Nine West firmasını şiddetle kınıyorum. Verdiğim paradan vs. vazgeçtim ama bu tavır gerçekten kabul edilebilir değil!!!

Güncelleme: Bu yazı yayınlandıktan bir kaç saat sonra, firma yetkilileri sosyal medya paylaşımlarımı görerek benimle irtibata geçti ve iade işlemini gerçekleştirdiler. Günün sonunda, sorun hallolmuş olsa da bu kadar zorluk sonucu hallolmuş olması, markaya karşı olan kırgınlığımı henüz gidermedi. Umarım şirket içi prosedürlerini, tüketiciyi koruyacak yönde gözden geçirirler ve bu sorunları başkaları da yaşamaz.

9 yorum:

oylesine biri dedi ki...

yasal yollara başvurun bence hemen. yaptıkları kabul edilemez

Gizem İzmirli dedi ki...

Bu ara herkeste bir tuhaflık var sanırım. Peşlerine düşmek lazım, bilmeyen insanları kandırarak devam ediyorlar böyle böyle. Çok geçmiş olsun.

beggummy dedi ki...

Ben de bu kış çantasında sorun yaşadım.Boyner'den Nine West çanta aldım.Gerçek deri çantalardan olduğu için fiyatını tahmin edersiniz.Çantayı 2 ay kullandım askılarının tutunma yerlerinde deforma oldu.Bu arada sadece işe gidip geliyorum o da arava ile.Çantayı koluma takıp gezmiyorum.Ömrümde ilk defa bir ürünü iade etmek için mağazaya götürdüm.Önce tadilat dediler.Tadilattan geldi hiçbirşey yapılmamıştı.Boyner'deki müşteri Hizmtlerin'de çalışan hatun saolsun bu tamir olmaz iade alsınlar dedi ve iadeyi kabul ettirdi.Arada Boyner olmasa muhtemelen iade almayacaklardı.

audrey dedi ki...

nine west zaten sevdiğim bir marka değildi satış görevlilerini hiç yardımsever bulmuyorum böyle bir durumda da yardımcı olmaları gerekirken bu şekilde baştan savar tavır almaları hiç hoş değil..

sihirli mavi dedi ki...

Bazen firmalar, gerçekten çok saçmalıyorlar. İşin peşini bırakmazsınız umarım...

Yeşim - Nils Mum dedi ki...

Avukat olduğunuz için daha iyi bilirsiniz. Tüketici heyetine dilekçe ve faturanızla gidip şikayet ettiğiniz takdirde paranızı iade alabiliyorsunuz. Bir de sikayetvar.com a bu yazıyı mutlaka yazın. Yetkililerin hepsi okuyorlar ve yazıyı kaldırmak için sizinle iletişime geçiyorlar. Çok geçmiş olsun.

neseli kalem dedi ki...

ben de bursa korupark nine west ten bir canta begenmistim.Kasada etiket fiyatinin yanlis yazildigini belirtip yaklasik 2kati tutarinda ucret istediler.Iade ettim almadim tabiki.Benim icin guvenilmez bir markadir.Kaliteside orta-alt sinif arasi bir seydir.Dahada fazlasi degildir.

sevda s. dedi ki...

Canım geçmiş olsun diyeyim, sorun giderilmeden okumuştum şimdi dipnotunu gördüm. Yıllar önce kardeş firmaları Park Bravo'da ben benzer bir sorun yaşamıştım. Benimle hiç ilgilenmediler, aldığım ürünle kalakaldım. Nine West modellerini çok beğendiğim bir marka ama aldığım 2 ayakkabıda çabuk deforme oldu ve 1 -2 hafta içinde bile olsa ürünü değiştirmeyip incelemeye gönderiyorlar. Onda da hep müşteri haksız zaten. 1-2 haftada bozulan ayakkabının tadilatına da para alıyorlar. Kadıköy'deki ayakkabıcılar bile ücretsiz yapıyor bu işlemi.

мaᖱaмe кoкoş dedi ki...

Desene blogda olmasa yanmıştık ! durumu kurtardıgına sevındım, inş.başkalarınıda bu şekılde keklemeye çalışmazlar.