28 Ağustos 2017 Pazartesi

REJİM VE SPOR YAPMADAN NASIL KİLO VERDİM?


Hamilelik öncesi 34 - 36 beden olan ben, doğumdan sonra 38 beden de kalmış bir türlü aşağıda inememiştim. Hatta hamilelik öncesi giydiğim hiç bir pantolonun içerisine giremiyordum. Hayatımın hiç bir döneminde rejim yapmamış bir insan olarak rejim yapmak zor geliyor. Spora ise vakit bulamıyordum.

Peki ben rejim ve spor yapmadan nasıl kilo verdim. Şimdi size onu anlatacağım.


Not: Hamilelik öncesi fotoğrafım

Her şey bahar ayında alerji olmamla başladı... Mevsimsel alerji nedeniyle, eczaneye gidip ilaç kullanmak istemediğimi bana bitkisel takviye edici bir tablet / şurup vs bir şey önermesini istediğimde eczacı bana Çörek Otu yağı vererek sabah akşam kullanmamı önerdi. Bir çoğunuzun bildiği gibi Çörek otu yağı çok şifalı ve bir çok hastalığa derman olduğu söylenen  mucizevi bir bitki. Bunun bilinciyle eczacının tavsiyesine uydum ve çörek otu yağını sabah akşam kullanmaya başladım.

Alerjim için çörek otu yağını kullanmaya devam ederken artık canımın eskisi kadar tatlı çekmediğini ve iştahımın kesildiğini fark ettim. Arştırdığımda, sabahları aç karnına içilen çörek otu yağının insülin direncini düzenlediği ve bu nedenle kilo vermeye yardımcı olduğunu öğrendim.

Yaklaşık 2 ay boyunca her sabah karnına (bu çok önemli) ve akşam yatmadan önce 1 tatlı kaşığı çörek otu yağı kullandığımda iştahım eskisine göre azaldı, porsiyonlarım küçüldü ve her yemek sonrası aklımı çelen tatlı krizlerim son buldu. Buna bağlı olarak da 2 aydan kısa bir sürede bir türlü veremediğim doğum kilolarımı verdim ve tekrar eski pantolonlarımın içine girmeye başladım.


Not: Doğum sonraki kilo vermiş halim

Bu süreçte, yaptığım ve işe yarayan bir diğer şey ise, sabah kalkar kalkmaz kahvaltı yeme alışkanlığımı bırakmak oldu. Sabah kalktığım hemen bir bardak su içiyorum ve yaklaşık 1 - 1.5 saat sonra kahvaltımı yapıyorum. Bunun sebebi ise, hem metabolizmamın kahvaltı öncesi çalışmaya başlamasını sağlamak hem de su ile sistemi arındırmak. Sonrasında ise mutlaka doyurucu bir kahvaltı yapıyorum.

İşte benim kilo verme serüvenim böyle oldu. Umarım yukarıda anlatmış olduğu 2 minik tüyo sizin de hayatınızı kolaylaştırır ve sağlıklı şekilde kilo vermenizi destekler ;)

2 yorum:

*mehtap dedi ki...

Çörek otunu özellikle kahvaltıda herşeyin üzerine serperim, çok seviyorum. Zayıflamaya yarıyor demek.Hımm.Yağından başka hapı da var onun.Sağlık açısından pek çok şeye iyi geldiği söyleniyor. Sağlıklı günler olsun.

kadriye dedi ki...

İnsülin direnci için banada önermişlerdi ama ben düzenli kullanamamıştım. Bu yazıdan sonra hemen başlıyorum:))) teşekkürler.