25 Mayıs 2018 Cuma

KARNABAHAR MÜCVERİ (Vejeteryan)


Çocukları her sebzeyi aynı ilgi ile yemeyen anneler burada mı? İddia ediyorum, şimdi size vereceğim tarif çocuklarınıza karnabaharı sevdirecek. Kesin konuşuyorum, evet, çünkü bizzat kendi kızım üzerinde denedim ve Karnabahar mücveri ile kızıma karnabahar yedirmeyi başardım.



Yapılışı gerçekten çok kolay ancak sebzelerin yıkanması, pişirilmesi vs biraz zaman alıyor. O yüzden, zaman kazanmak için malzemelerinizi önceden yıkayabilirsiniz.

Malzemeler

1 orta boy karnabahar
Yarım demet maydonoz
Yarım demet dereotu
2 dal yeşil soğan
2 yumurta
Baharatlar ( pulbiber, tuz, karabiber, çok az kimyon)
Aldığı kadar un


Karnabaharı yıkayıp, tencereye sığacak şekilde doğruyoruz. Kaynar suyun içerisine atıp yumuşayana kadar pişiriyoruz. Pişen karnabaharları (burası çok önemli) iyice süzüyoruz ve mümkün oldukça süzgeç içerisinde bırakıp kurumalarını bekliyoruz. 

Karnabaharlar kururken, maydanoz, dereotu ve yeşil soğanları ince ince doğruyoruz. Sonra karnabaharları alıp çatal veya benzer bir aparat ile ezip, büyükçe bir kabın içerisinde doğradığımız yeşilliklerle birleştiriyoruz. Üzerine 2 yumurta kırıp baharatlarını ekledikten sonra yavaş yavaş un eklemeye başlıyoruz. Harcımız hamur kıvamına gelip bir arkaya gelene kadar (yaklaşık 3- 4 çorba kaşığı) un ekliyoruz. Elimizle hafif hafif çok sıkmadan yoğurup kıvam veriyoruz.

Pişirme aşaması biraz sizin zevkinize kalmış. Ben ilk denemem de normal kabak mücveri gibi kızgın yağda kızarttım. Çok lezzetli oldu, evde kapış kapış bir anda yenildi bitti. Fakat, fırında yapıldığında daha hafif oldu ve o şekilde de sevdik.

Fırında yapmak istiyorsanız, yağlı tepsinin üzerine kaşık yardımı ile harcımızdan koyuyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15- 20 dakika pişiriyoruz.


2 yorum:

Burcu İpek Yılmaz dedi ki...

merhaba tarife bayıldım en kısa amanda bende deneyeceğim ellerine sağlık :))

мaᖱaмe кoкoş dedi ki...

Bayıldım kesın denerım ben bunu cok pratıkmıs